Auto tehnilise seisukorra kontroll

Kas oled ostmas kasutatud autot või soovid teada, kas auto läbiks ülevaatust? Põhjalik tehniline kontroll autoteeninduses on igal juhul kasulik. Spetsialist vaatab auto üle igal võimalikul viisil ning see aitab kindlustada, et ostetava autoga ei kaasne lähiajal kulukaid parandustöid, või et auto läbiks tehnoülevaatuse probleemideta.

Järgnevast sektsioonist leiab infot selle kohta, mida Carstop’i teenindustes kontrollitakse. Mitmeid asju saab iga inimene ka ise kontrollida.

 

Auto visuaalne kontroll

Esmalt teostame visuaalse kontrolli – vaatame, ega ei hakka silma midagi tavapärasest erinevat ning täidame teeninduslehel

  1. Kas autol esineb roostet või värvikahjustusi. Rooste, kriimud ja mõlgid ei mõjuta küll auto toimivust, kuid võivad tekitada probleeme tulevikus. Seda eriti Eesti – kui rooste juba kerele tekkinud on, võib kere olukord kiiresti halveneda ning kere- ja värvitööd on üsna kulukad.
  2. Seejärel kontrollime rehvide olukorda. Rehvid peaksid olema kulunud ühtlaselt. Kui märgata on ebaühtlast kulumist, võib olla auto veermikuga probleeme (kulunud rooli/vedrustuse komponendid jne). Rehvide ebaühtlase kulumise korral vajab auto veermik hooldust ning suure tõenäosusega on vaja autole osta ka uus komplekt rehve.
  3. Tõstame auto üles ja kontrollime auto veermikku ja väljalaskesüsteemi, ega ei esine kahjustusi või roostet. Veermikul eksisteeriv rooste on Eestis ünsa tavapärane. Kuid rohkelt roostet või metalli läbiv rooste tähendab vajadust teostada parandustöid. Kahjustused või mõlgid auto alumises osas võivad viidata sellele, et autoga on olnud õnnetus(i) ja see vähendab auto väärtust.
  4. Kontrollime ka auto mootoriruumi ja vedrustust lekete osas. Lekete olemasolu tähendab taaskord seda, et auto vajab parandustöid.
  5. Kontrollime voolikuid ja rihmasid, ega neil ei esine mõrasid või kahjustusi. Samuti kontrollime vedelikupaake ja vedelike tasemeid. Autol, millel näiteks jahutusvedeliku paak on tühi, võib olla tõsiseid probleeme.
  6. Kontrollime ka pukse ja rooliotsi ning kõike muud, mis auto sõidu pehmemaks ja vaiksemaks teevad.
  7. Võimalusel kontrollime ka käigukasti õli. Levinud väärarusaam on, et käigukasti õli ei pea üldse vahetama. Kuigi käigukasti õli ei pea tõesti nii tihti vahetama, kui auto mootoriõli, on õlivahetused siiski vajalikud. Seda eriti automaatkäigukastide puhul – kui õlivahetusi ei teostata regulaarselt, läheb automaatkast suurema tõenäosusega katki.

 

Sõidutest

Viime auto lühikesele sõidule erinevatel kiirustel, kontrollimaks veermiku tööd, pidurisüsteemi ja käigukasti toimivust. Isegi lühike sõit võib välja tuua mitmeid puudusi.

 

Kontrollime auto veakoode

Enamikel autodel on kasutusel süsteem, kus auto aju poolt registreeritud vead kuvatakse veakoodidena, mida saab lugeda spetsiaalse seadmega. Kui võimalik, kontrollime üle ka auto digitaalse hooldusajaloo ning selle, ega eelnevate hoolduste käigus ei ole tuvastatud tõsisemaid vigu.

 

Kui kaalud kasutatud auto ostmist, too see kindlasti kontrolli lähimasse Carstop’i esindusse. Teeme autole põhjaliku tehnilise kontrolli ja anname täpse ülevaate leitud vigadest. Sellise kontrolli teostamine enne auto soetamist aitab potentsiaalsel säästa palju raha.

Kui plaanid minna tehnoülevaatusele, kontrollime ise eelnevalt kõik üle ning teostame vajalikud parandused, et auto läbiks tehnoülevaatuse esimesel korral ja murevabalt.