Mootoririhmade ja -kettide vahetus

Meie teedel sõidab täna kahte tüüpi sõiduautosid – enamikel töötab mootor ja selle lisad mootoririhma kaasabil. Aga eksisteerib ka autosid, millel on rihma asemel hoopis kett.

Rihmaga mootoritel on mootoriruumis kaks rihma – hammasrihm, mis ühendab väntvõlli ja nukvõllid ning selle toel töötabki mootor. Teine rihm on kiilrihm, mis paneb tööle roolivõimu, kliimasüsteemi ning jagaja.

 

Mis juhtub rihmaga aja jooksul?

Rihmad on kummist, ja kuigi nad peavad kümneid tuhandeid kilomeetreid vastu, on nad vaja mingil hetkel vahetada. Rihmad võivad kuluda, mureneda või hakata libisema. Üks kõige tavapärasem vihje, et rihm vajab vahetamist, on kile hääl mootoriruumist auto käivitamisel.

Rihmad võivad äärmuslikel juhtudel ka katki minna, kui neid ei vahetata õigeaegselt. Kui kiilrihm katki läheb, kaotab auto mõned oma aksessuaarid nagu roolivõimu. Aga kui hammasrihm katkeb, on see juba suurem probleem – heal juhul jääb auto teele ja sellega ei saa sõita. Halvemal juhul võib mootorile tekkida tõsine kahju.

 

Millal peaks hammasrihma vahetama?

Hammasrihma vahetamise intervallid sõltuvad auto margist, aga rusikareegel on, et hammasrihma peaks vahetama iga 60 000 – 120 000 km tagant. Üldiselt on hea idee ka hammasrihma iga viie aasta tagant vahetada, isegi kui kilometraaž täis ei ole saanud.

Kui märkad ükskõik mida alljärgnevast, võta võimalikult kiiresti ühendust lähima Carstop’i teenindusega:

  • Kile heli auto esiosast tähendab enamasti et üks või mõlemad rihmad vajavad vahetamist.
  • Roolivõim ja kliimasüsteem ei tööta. Kui üks neist ei tööta, võib viga olla konkreetses süsteemis. Aga kui mõlemad ei tööta, võiks üle kontrollida kiilrihma.
  • Mootor kuumeneb üle. Kiilrihma toel töötab veepump. Kui pump ei tööta, hakkab mootor üle kuumenema
  • Silmaga nähtav kulumine või praod rihmal. Rihmad asuvad enamasti mootori esiosas. Kui mootoriplokk ei ole kaetud ja rihmad on silmaga nähtavad, kontrolli neid regulaarselt.

 

Mootoriketi vahetus

On autosid, millel hammasrihma asemel on hoopis mootoriketid. Mootorikett on üldiselt vastupidavam ja seda peaks vahetama iga 100 000 – 150 000 km tagand. Samas on mootoriketid ka kulukamad vahetada.

Kui mootoriketiga on tekkinud probleem, võib autol minna põlema armatuuris mootorituli. Võid sõidul tähele panna ka detonatsiooni (jõnksud, vibratsioon) või kõlisevat häält. Iga väiksemagi kahtluse puhul too auto kontrolli. Sest kui mootorikett katki läheb, toob see endaga kaasa suure kahju mootorile.

 

Carstop’i teenindustes on professionaalsed ja kogenud mehaanikud, kelle hoolde oma auto rihmade või keti vahetus usaldada. Tellime kõik vajalikud varuosad, mis sobivad konkreetsele auto mudelile ning teostame rihma või keti vahetuse suureima hoolega. Hoolduse lõpus on vajalik spetsiaalse seadmega sünkroniseerida väntvõlli ja nukkvõllide liikumine – see kindlustab, et mootor töötab peale hooldust probleemivabalt.

 

Sinu auto pikaealisus sõltub sellest, kui kiiresti tekkinud probleemid lahendatud saavad. Kohe kui märkad oma auto juures midagi tavapärasest erinevat, too see lähimasse Carstopi esindusse, kus professionaalsed spetsialistid vea tuvastavad ja parandavad.